Monday, June 22, 2009

Jodoh Yang Datang Bertimpa-Timpa..



Tahun depan aku akan berusia 28 tahun. Bilakah masa yang sesuai untuk melengkapkan hidup ini? Bila berusia 29, 30, 34..arghh. Seboleh-bolehnya aku tak mahu di usia tersebut aku masih belum kahwin. So, aku pun berniat, by hook or crook, next year i must kahwin. Dengan siape, i have no idea..Usu tanya soalan tu, aku jawab, "gamble, jelah". Semudah itu aku menjawab kerana semudah itu juga aku berfikir.

Persoalan yang sama juga aku sembangkan dengan Cik Yan, sahabat UTMKL yang mengajar di Sek.Teknik.Miri. Batch UTMKL, cuma tinggal kami (muslimat) 6 orang sahaja belum settle. Sedangkan sahabat yang lain sudah mempunyai anak 2, 3. Cik Yan pun berstuju dengan aku, next year mesti settle. Begitu juga Neda.

Rupa-rupanya bila kita berniat, Allah tolong mempermudahkan urusan kita. Dalam minggu ni jea, 3 orang masuk bertanya. Aku on jea yang mana satu, asal baik, semayang bang, ok arghh. +++ hensem, puteh, otak bussines.(lebih-lebih pulak aku ni).

Dalam soal jodoh aku ni, mak aku yang ke hadapan.(advance,lah kiranya). Asyik sengih-sengih jea sejak nak dapat menantu. Aku?? Rileks jea...

Hopefully next year jadilah. Insyaallah...Aku doakan sahabat-sahabat aku juga agar cepat bertemu jodoh. I love you guys..

1 comment:

~kafalifmim~ said...

amin..dh nk walimah nt bg kad ye along...

regards
ude, tawau sabah