Sunday, April 11, 2010

Cikgu Mintak Maaf Mek Lin..


Alamak,Mek Lin,lah...Control..control..Dari kejauhan aku ternampak Mek Lin dan kawannya, Azianni. Kenapalah mesti terserempak pagi-pagi buta ni?? Selamber gile jea muka diaa...

Kami bertembung depan toilet pelajar lelaki...Secara spontan aku menghadang jalannya..Kawannya berlalu meninggalkan aku dan Mek Lin. "Saya mintak maaf....mintak maaf ehhhh...", kataku perlahan dengan nada lembut. "Emmrrghh...", dia berdehem sedikit. Seolah-olah memaafkanku.Tapi dah cukup melegakanku. Yahoooo....!!!!!!

Letih semalaman aku berfikir macam mana nak buat kalau Mek Lin bawa parents ke, abang dia ke..datang serang aku kat sekolah.Kecoh jadinya..Mengimbau kembali kisah semalam. Keasyikkan aku bermain squash (tapi menggunakan raket dan bola tenis) dalam dewan terganggu apabila Mek Lin datang menegurku.

"Kenapa tak pakai baju PJ, Mek Lin?", tanyaku geram.
"Saja, cikgu..", jawabnya selamba.
"Pergi berdiri kat dinding," arahku.

Aku pun mula memukul bola tennis ke dinding. Bola melantun 2,3 kali, sementara Mek Lin sibuk mengelak dan menjerit takut terkena bola.Bola melantun kembali kepadaku dan aku menghayun raket tenis dengan kuat. Gedebupppp...bola yang aku pukul betul-betul terkena muka Mek Lin. Dia menjerit kesakitan..sambil melompat-lompat. Aku segera menghampirinya dengan perasaan cemas.."Apa yang aku dah buat ni.", aku dah cuak. "Argghhhh...", dia menjerit marah kepadaku, lantas berlalu dari dewan. Hatiku cemas bercampur takut. Memang aku sengaja nak denda dia dengan cara tu, tapi tak sengaja terkena muka dia.

No comments: